Річний звіт про діяльность ЗДО
Звіт
директора Комунального закладу «Богодухівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №7 «Теремок» Богодухівської міської ради Богодухівського район Харківської області» Наталії НАЗАРЕНКО про діяльність закладу
за 2022/2023 н.р.
Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2005 № 178 «Про затвердження примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» звітую про свою діяльність як керівник закладу та про підсумки роботи колективу протягом 2022/2023 навчального року на загальних зборах (конференціях) колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють та громадськістю.
У своїй роботі я керуюся Констітуцією України, законами України, Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, Положенням про дошкільний навчальний заклад, іншими нормативно-правовими документами в галузі дошкільної освіти, Статутом закладу, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора тощо.
КЗ «Богодухівський ЗДО № 7 «Теремок» є комунальною власністю Богодухівської міської ради Харківської області. Управління та фінансування здійснюється Управлінням освіти, молоді та спорту Богодухівської міської ради, якому делеговані відповідні повноваження.
Комунальний заклад «Богодухівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 7 «Теремок» Богодухівської міської ради Богодухівського району
Харківської області» знаходиться за адресою м.Богодухів, вул. 8Мехкорпусу,16.
Заклад дошкільний освіти функціонує з 1973року, за статутом садочок розрахований на 50 дітей: група раннього віку – до 15 дітей, різновікова група молодшо-середнього дошкільного віку 4 та 5 років життя – до 15 дітей, група старшого дошкільного віку – на 20 дітей.
У закладі дошкільної освіти визначена українська мова навчання і виховання дітей.
Організація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти № 7 протягом 2022/2023 навчального року здійснювалась за пріоритетним напрямком: гуманістичне виховання дітей.
Діяльність закладу дошкільної освіти регламентується планом роботи на навчальний рік і планом на літній період, що схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується його керівником. Зміст освітнього процесу в закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти відповідно до чинних програм розвитку дітей, у тому числі з особливими освітніми потребами, рекомендованих (схвалених) Міністерством освіти і науки України:
1) комплексні програми:
- програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина»;
2) парціальна програма:
- Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати»;
- Скарбниця моралі. Парціальна програма з морального виховання дітей дошкільного віку;
- Казкова фізкультура. Парціальна програма з фізичного виховання дітей раннього та перед шкільного віку.
Для реалізації варіативної складової Базового компонента в закладі зміст парціальних програм інтегруються в різні види освітньої діяльності відповідно до змісту цих парціальних програм.
Крім вищезазначеного програмового забезпечення, при організації роботи з дітьми дошкільного віку педагоги керуються Переліком навчальних видань, рекомендованих до використання в освітньому процесі дошкільних навчальних закладів у 2022/2023 навчальному році.
У своєму складі заклад має 3 групи, з них: 1 група раннього віку, для дітей до 3 років, 2 групи дошкільного віку.
Мережа дітей у 2022 / 2023 навчального року.
№ з/п |
Назви груп |
Дітей |
Примітки |
1. |
Група раннього віку |
23 |
|
2. |
Різновікова молодшо-середня група (4-го – 5-го року життя) |
22 |
|
3. |
Група старшого дошкільного віку (6 (7) року життя) |
25 |
|
|
Всього: |
70 |
|
Педагогічний склад
У дошкільному закладі працюють 16 працівників. У складі педагогічного колективу – 6 педагогів, медичного персоналу – 1 працівник, технічного персоналу – 9 працівників.
Директор закладу – Назаренко Наталія Василівна, освіта вища, закінчила Харківський НПУ ім. Г.С.Сковороди 02.06.1998, спеціальність за дипломом «Організатор дошкільної освіти, вихователь дітей дошкільного віку», заклад очолює з 2008 року, у 2021 році пройшла курси підвищення кваліфікації.
Склад педагогічного колективу: 5 вихователів. З них: 4 вихователі мають середньо-спеціальну освіту, 1 вихователь має повну вищу освіту. В березні 2020 вихователі пройшли атестацію, двом вихователям присвоєно педагогічне звання «старший вихователь». В закладі є вакансія музичного керівника.
Протягом даного періоду педагоги займались самоосвітою. Приймали участь у вебінарах, онлайн-конференціях, семінарах, тренінгах на порталах vseosvita.ua, видавництво Генеза «Буду вправним першачком», «Академія талановитих керівників», ІППО. Світлана Іванівна та Олена Миколаївна Зайцева отримала сертифікати, досягнули практичні та теоретичні знання, пройшли підвищення кваліфікації за період 2022/2023 навчальний рік.
Перебуваючи вдома, виготовили нові дидактичні ігри, опрацьовували наукові статті, вивчали досвід інших педагогів.
Як висновок, в режимі дистанційного навчання підвищили свою цифрову компетентність та здобула неоціненний досвід роботи. Навчилися використовувати інтернет ресурси, шукати правильний контент, створювати цікаві відеоматеріали.
Підвищенню професійної компетентності педагогів та результативності освітньої роботи з дітьми дошкільного віку сприяє активна участь педагогів дошкільного закладу в методичній роботі міста. В цьому навчальному році, разом з колегами інших закладів дошкільної освіти громади, ми ділилися своїм досвідом роботи в організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, шляхом налагодження максимально ефективної комунікації між суб’єктами освітнього процесу, організації методичної підтримки педагогічних працівників, застосування інструментів управлінської діяльності на методичних зустрічах вихователів різновікових груп та груп старшого дошкільного віку закладів дошкільної освіти під час вебінару на тему «Практичні способи налагодження взаємодії педагогічних працівників закладів дошкільної освіти з родинами вихованців в умовах сьогодення» та на методичних зустрічах керівників закладів дошкільної освіти під час вебінару на тему «Аналіз якості та ефективні практики партнерської взаємодії учасників освітнього процесу закладів дошкільної освіти в сучасних умовах».
З урахуванням сьогодення та реалій правового режиму воєнного стану, питання щодо створення безпечного, комфортного, інклюзивного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності ЗДО залишаються пріоритетними і в 2022/2023 навчальному році. Особлива увага приділяється роботі з батьками й налагодженню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.
Питання підготовки ЗДО до початку 2022/2023 навчального віку, створення безпечних умов перебування в ньому дітей і працівників з урахуванням збройної агресії РФ є ключовим. Тому організація діяльності ЗДО у 2022/2023 навчальному році залежала від ситуації у нашому районі. Рішення щодо обрання сценарію, за яким відбувалася діяльність закладу, була ухвалена регіональною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке залежно від особливості ситуації в нашому регіоні.
З метою створення безпечних умов перебування у закладі всіх учасників освітнього процесу під час воєнного стану, були ознайомлені працівники та батьки закладу з листом ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти». В цьому листі зазначені рекомендації з урахуванням вимог законодавства та досвіду організації захисту населення в умовах відбиття збройної агресії РФ.
Освітнє середовище, в якому перебувають дошкільники в нових соціальних умовах воєнного стану, має бути не лише безпечним, а й інформаційним, цікавим, змістовним, стимулювати когнітивний, емоційно-ціннісний та діяльнісно-поведінковий розвиток дітей.
На початку навчального року педагоги закладу провели анкетування батьків про зручність взаємної співпраці всіх учасників освітнього процесу. 99 відсотків батьків визначилось, що роботу потрібно проводити асинхронно у вайбері, обґрунтовуючи це тим, що батьки можуть в зручний для них час проводити роботу з дітками, попередньо проконсультуватися, за потребою, з вихователями. Врахували вимкнення світла, та кількість дітей в родині з якими немає можливості проводити заняття (уроки) водночас. Крім того, на сайті ЗДО розміщуємо рекомендацій, консультації для батьків щодо роботи з дітьми, відповідно до їхнього віку.
На сьогодні одним із основних напрямів державної освітянської політики в Україні визнано модернізацію системи дошкільної освіти з урахуванням принципів демократизації, гуманізації, індивідуалізації педагогічного процесу. В її основу покладено пріоритетність дошкільної ланки в єдиній національній системі неперервної освіти, а основним завданням визначено своєчасне становлення і повноцінний розвиток життєвокомпетентної творчої особистості з раннього дитинства.
Одним із провідних напрямів діяльності ЗДО є формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку. Важливо консолідувати зусилля педагогів і батьків для зміцнення національної ідентичності дітей як основи, яка виховує справжній патріотизм; сприяє формуванню у дітей позитивного образу своєї країни, утверджує активні позиції громадянина своєї країни, виховує ціннісне ставлення до своєї родини як частини свого народу, його історії, традицій, культури.
Також, діяльність закладу була спрямована на посилення складових соціально-морального, емоційно-ціннісного розвитку дітей, покращення їхнього фізичного, психічного здоров`я упродовж дошкільного дитинства.
Педагогічні працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі; розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання та ін. Життєдіяльність дітей повинна наповнюватися цікавим змістом упродовж кожного дня й усього вікового періоду. При цьому головним орієнтиром у доборі засобів розвивального, виховного та навчального впливів на особистість є психологічний вік дитини та її життєвий досвід.
При організації освітньої діяльності педагоги зважають на провідний вид діяльності дітей (ранній вік — предметно-маніпулятивна; дошкільний вік — ігрова), а також на те, що діяльнісний підхід є основою для досягнення цілей розвитку дітей різного віку.
Зазначені завдання досягаються шляхом створення умов для участі дітей у різних видах діяльності (спілкування, гра, художньо-естетична та ін.) так, щоб це було природньо та органічно до їхніх потреб та інтересів.
В умовах сьогодення організація освітнього процесу повинна відбуватися з урахуванням безпекової ситуації за допомогою очної, дистанційної або мішаної форми роботи.
Бажано використовувати синхронне і асинхронне навчання. Якщо дитина не може самостійно опрацьовувати наданий матеріал, то батьки опрацьовують його разом з дитиною.
Під час запровадження дистанційної форми організації освітнього процесу батьки мають стати партнерами педагогічних працівників. Тобто перша робота має здійснюватися саме з ними, а вже далі з їхніми дітьми.
Рекомендовані для використання у роботі матеріали, розміщенні на сайті МОН:
- рубрика «Сучасне дошкіля під крилами захисту»;
- платформа розвитку дошкільнят «НУМО»;
- поради з надання першої психологічної допомоги людям. Які пережили кризову подію;
- поради від експертів ЮНІСЕФ «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях»;
- Платформа розвитку дошкільнят НУМО. Дитячий садочок онлайн НУМО – це помічник для вихователів та батьків дошкільнят. Для зручності заняття розділено за тижнями, а найновіші випуски з'являються вгорі сторінки.
- learning.ua - освітня платформа для дітей віком від 3-ох років і старше, із завданнями з математики, розвитку мовлення, англійської мови (щоденно надається безкоштовне завдання з одного з розділів на вибір).
- vchy.com.ua - освітня математична платформа для дітей старшого дошкільного віку. Щоденно надають завдання на розвиток математичних умінь та логіки. Безкоштовно за умови реєстрації/
- Mr.Leader DAY — це комплексна учбова програма для дітей від 2 до 6 років. Розроблена як для роботи в дитячих садках та групах, так і для батьків, які хочуть займатися професійно з дитиною вдома.
- Спільно/UNICEF - Богодухів Ці дружні для дітей простори надають різноманітні безкоштовні послуги з розвитку та дозвілля малечі та підтримки їхніх опікунів. В залежності від локації, в них можна відпочити, погратися в розвивальні ігри
- інформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України»;
- хрестоматія для дітей дошкільного віку «Моя країна – Україна» з національно-патріотичного виховання.
Партнерська взаємодія із сім’єю ґрунтується на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці, усвідомленні своєї ролі та відповідальності. В закладі плануються різні формами роботи з батьками чи законними представниками дитини: опитування (письмове і усне); співбесіди; телефонний зв’язок; консультації; засідання батьківського комітету; конкурси; психологічні ігри та вправи, націлені на зняття емоційної напруги, на об’єднання колективу батьків та вихователів та ін.
Якщо говорити про дистанційне навчання, то це формулювання не зовсім доречне до роботи садочків. Тому, що основне завдання закладу дошкільної освіти не навчання, а виховання та соціалізація дитини. А забезпечити цей процес дистанційно важко. Тому ми вигадуємо різні способи і форми підтримки зв’язку зі своїми вихованцями. Плекаючи партнерські стосунки з батьками, надаємо їм психолого-педагогічні консультації та підтримку. Через Viber-групи батьки отримують поради, рекомендації, цікаві завдання і майстер-класи, коротенькі відеозвернення, які допомагають зацікавити вдома малюків. Таким чином, налагоджений зворотній зв’язок з батьками. Вони діляться своїми успіхами з дітьми, висловлюють свої побажання.
Головне не втратити зв’язок з вихованцями і забезпечити психологічний комфорт, відчуття того, що все добре. Садочок має бути присутнім в житті дитини, тільки в іншій формі.
Батьки з дітьми долучалися до онлайн виставок «Витівки золотої осені» «Новорічна казка на порозі», «Великодня казка», взяли участь у Всеукраїнській доброчинній акції на підтримку наших воїнів «Новорічна листівка на передову», брали участь у тематичних читаннях віршів: «День Дошкілля», «День української писемності та мови», «З Новим роком», «Колядували, щедрували, миру та добра бажали», «Стрітення», «Великдень на гостину просить», «Мамин день», «Вишиванку одягай – Україну прославляй».
Академічна доброчесність є невід`ємною складовою забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти. Для забезпечення академічної доброчесності у своїй професійній діяльності педагоги дотримуються академічної доброчесності (дають посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, відомостей, відеоматеріалів своїх колег, дотримуються норм законодавства про авторське право), складають завдання, складають власні плани-конспекти занять, презентації. У закладі розроблено Положення про академічну доброчесність.
Проаналізувавши роботу за пройдений період, вихователі поставили перед собою завдання на наступний навчальний рік, які будуть враховані в плані роботи новий на навчальний рік та в перспективних планах вихователів.
Медичний кабінет дошкільного закладу оснащений відповідно до нормативних вимог. Медичне обслуговування дітей закладу забезпечує сестра медична старша Шило Н.І. (стаж роботи на посаді більше 14 років).
В закладі дотримуємося режиму освітлення відповідно до Санітарного регламенту. Забезпечуємо постійний режим провітрювання приміщень закладу. Вивіз побутових відходів здійснювався КП «Богодухівжитло». В осінньо-зимовий період в закладі освіти тепловий режим забезпечується центральною системою опалення. Щорічно проводяться дослідження води, яка постачається до закладу освіти через централізовану систему водопостачання. Хімічні та біологічні показники води в нормі.
В дошкільному закладі відповідно до плану проводяться інструктажі з педагогічним та техперсоналом щодо запобігання дитячого травматизму, один раз на квартал адміністрацією видається наказ щодо запобігання дитячого травматизму в різні пори року. Проводиться робота з батьками (консультації для батьків, бесіди тощо). В листопаді та квітні проводилися відповідно до плану «Тижні безпеки». Регулярно проводять вихователі бесіди, заняття з дітьми щодо безпеки життєдіяльності.
На виконання листа МОН України «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» від 07.05.07р. №1/9-263 працює робоча група по обліку дітей від народження до 6(7) років по нашому мікрорайону. Проведено облік дітей від 0 до 6 років, які мешкають у мікрорайоні закріпленому за дошкільним закладом. Результати обліку звірено з даними дитячої консультації. На підставі списків складений персоніфікований облік дітей станом на 01.09.2022 року, який протягом навчального року оновлюється та поповнюється.
Велику увагу в дошкільному закладі приділяється покращенню матеріально-технічній базі. Управлінням освіти, молоді та спорту для виконання ремонтних робіт в закладі освіти було придбано фарби, цемент, шпаклівка тощо. Наданий волонтерами генератор для безперебійної роботи в екстрених ситуаціях системи опалення закладу освіти. Цементом оброблені стіни на фасаді будівлі, зроблені відливи навколо будівлі котельної, виконані ремонтні роботи кімнати при котельній. Відремонтовані та пофарбовані малі форми на дитячих майданчиках. Організацією ЮНІСЕФ надані матеріали для роботи з дітьми. Проведений ремонт принтера.
Співпраця всіх служб позитивно вплинула на підвищення рівня професійної компетентності педагогів, на якість вирішення завдань плану роботи дошкільного закладу. Поряд з цим проблемою є продовження створення сучасного предметно-розвивального середовища відповідно до сучасних вимог. Над цим зараз продовжує працювати наш колектив. Крім того, є проблеми, які ми можемо вирішити тільки спільними зусиллями з нашим засновником, міською радою – це дах головного корпусу закладу, паркан та остання гілка водовідведення.
Рік був важким для всіх нас, з 1 вересня майже весь колектив був переведений на простій, з 1 січня вихователі були виведені з простою. Не зважаючи на це, педагоги весь час проводили роботу з дітьми, займалися самоосвітою. Весь колектив, за потребою, виконували покладені на них доручення. За своїми можливостями намагались допомагати нашім захисникам і захисницям.
Наші діти пройшли нелегкі часи, спочатку вірус, потім війна. Самі теплі і зворушливі спогади тягнуться з дитинства. Хочеться, щоб якнайшвидше закінчилася війна і шкільне дитинство наших любих діточок було сповнене усмішками, гарними враженнями, творчою наснагою для нових звершень під мирним небом.